E-Ticaret Ürünleri


1. VakıfBank Sanal POS


VakıfBank Sanal POS, İnternet üzerinden yapılan satışlarda kredi kartı, debit kartla ödeme imkanı sunmaktadır. Kolay entegre olunabilen yazılım alt yapısı ile E-Ticaret entegrasyonu hızlıca yapılabilmektedir. VakıfBank Sanal POS uygulaması ile Visa, Mastercard ve American Express logolu kartlarla ödeme alınabilmektedir.

Sanal POS’a nasıl başvurabilirim?

Bankamız üye işyeri müşterisi iseniz talebinizi şubemize iletmeniz yeterli olacaktır. Mevcutta bankamız müşterisi değilseniz en yakın Şubemiz aracılığıyla işyeri başvurunuzu iletebilirsiniz. Üye işyeri sözleşmesi imzaladıktan sonra başvurunuz değerlendirme kriterleri eşliğinde değerlendirilerek tarafınıza dönüş yapılmaktadır.

Sanal POS Başvuru kriterleri nelerdir?

  • Firmanın web adresinde SSL sertifikası kurulu olmalıdır.
  • Web sayfası erişilebilir ve ödeme adımları aktif olmalıdır.
  • Kredi kartıyla ödeme seçeneği aktif olmalıdır.
  • Firma , web sitesinde tüketiciye garanti, iade ve iptal hakkındaki şirket prensiplerini açık ve net olarak belirtmelidir.
  • Web sayfasında "gizlilik taahhüdü ve güvenlik politikası" ile ilgili içerikler yer almalıdır.
  • Web sayfasında ürün teslimatına ilişkin bilgiler yer almalıdır.
  • Web sayfasında firmanın adres bilgileri, firma adı ve firma iletişim bilgileri mutlaka yer almalıdır.

3D Secure Nedir?( Güvenli Alışveriş Platformu)

3D Secure, internet üzerinden kredi kartıyla yapılan alışveriş işlemlerinde kart sahibinin şifre ile doğrulanarak alışverişin güvenli bir şekilde yapılmasını olanak sağlar. Bu sayede kart bilgilerinin yetkisiz kişiler tarafından kullanılması engellenmektedir.
Bankamız Sanal POS uygulaması 3D Secure ile ödeme alınması hem üye işyerlerimizi hem de kart sahibi müşterilerinizi olası sahtekârlıklara karşı güvence altına almış olacaktır. 3D Secure uygulamamız için ek bir ücret talep edilmemektedir.

SSL sertifikası nedir? (Secure Sockets Layer)

İnternet sitesi üzerinden yapılan alışverişlerde işlem anında kredi kartı bilgilerinin kodlama yöntemiyle şifrelenerek güvenli bir şekilde alışverişin tamamlanmasını sağlar. Normal Sanal POS uygulamamızı kullanan üye işyerlerinin web sitesinde bu sertifikanın mutlaka kurulu olması gerekir.

2. Güvenli Ortak Ödeme Uygulaması


Web sitelerinde SSL Sertifikası kurulu olmayan müşteriler için sunulan bir ürünümüzdür. Bu ürünümüzü kullanan müşterilerimizin SSL sertifikası alma zorunluluğu ortadan kalkmaktadır. Güvenli Ortak Ödeme uygulamamız Türkçe veya İngilizce olarak kullanılabilir. Güvenli Ortak Ödeme uygulamamızın güvenliği VakıfBank tarafından sunulduğu için üye işyerlerimizin ayrıca bir çalışma yapmalarına gerek yoktur. Güvenli Ortak Ödeme uygulamamız için ek bir ücret talep edilmemektedir.

3. Tekrarlı Tahsilat Sistemi


VPOS 7/24 Tekrarlı Tahsilat Sistemi, müşterilerinden kredi kartı ile düzenli ödeme alan veya çok sayıda Mail Order işlemini bir kerede gerçekleştirmek isteyen üye işyerlerimiz için Bankamız tarafından geliştirilmiş bir üründür. Üye işyerine herhangi bir yazılım veya kuruluma gerek kalmaksızın müşterilerinin kartlarından tahsilat yapması sağlanmaktadır
VPOS 7/24 Tekrarlı Tahsilat Sistemine üye işyeri tarafından tanımlanan müşterilerin kredi kartlarından belirtilen periyot aralığında (gün/ay/yıl) ve belirtilen taksit sayısına göre talimat eklenebilmektedir. Uygulama kullanıcının belirleyeceği talimat tanımına göre günü gelen işlem için tanımlı olan karttan provizyon alacaktır.
  • Üye işyeri kullanıcısının uygulamaya bir defaya mahsus kaydettiği müşteri ve müşteriye ait kart bilgilerinden toplu veya düzenli tahsilat işlemi yapılabilmektedir.
  • Üye işyeri tarafından tanımlanan tahsilat planına göre günü gelen tahsilatlar uygulama tarafından otomatik olarak provizyona çıkacaktır.
  • Üye işyeri tahsilat tanımına istediği açıklama değer ve açıklamasını ekleyebilecektir.
  • Uygulama provizyon işlemi başarısız olan kartlar için bir sonraki talimata kadar her gün deneme yapmaktadır.
  • Üye işyeri uygulama üzerinden girdiği tüm talimatların başarılı, başarısız ve bekleyen olmak üzere ayrı ayrı veya tümü halinde rapor alabilecek ve aldığı raporu excele aktarabilecektir.
  • Başarılı gerçekleşen tahsilatların iptal/iade işlemleri uygulama üzerinden gerçekleştirilebilecektir.
  • Üye işyeri tanımladığı talimatın taksitlerini veya taksit tutarlarını güncelleyebilecektir.
  • Üye işyeri, uygulama içinde yer alan excel formatındaki şablon dokümanı kullanarak Toplu Talimat Yüklemesi yapabilir. Bu talimatlar, Şablon Dokümanda belirtilen gün ve saatte otomatik olarak gerçekleştirilecektir.

4. BKM Ekspress


"BKM Express” uygulaması E-Ticaret işlemlerini daha kolay ve hızlı hale getiren bir ödeme sistemidir. Kart hamilleri, daha önceden BKM Express’e kaydettirdikleri kartlarıyla işlem anında BKM Express uygulaması üzerinden işlem yapabilmektedirler. BKM Express kullanmak isteyen işyerlerimizin taleplerini Bankalar Arası Kart Merkezine iletmeleri gerekmektedir. BKM Express için ayrıca bir ücret talep edilmemektedir.

5. Bayi Tahsilat Sistemi


Tedarikçilerine ödemelerini, Bankamızca tahsis edilen ticari kredi kartlarını kullanarak yapmak isteyen firmalar için Tedarikçi Sanal POS ürünümüzü sunmaktayız. Ödeme işlemlerinde firmaların tedarikçileriyle yapılacak anlaşma çerçevesinde tek çekim ve taksitli işlem imkânı da sunulmaktadır.